Barkin Secen, Moldcell: Cea mai mare oportunitate generată de această pandemie este trecerea pe online și digitalizarea tuturor proceselor

0
82
Despre cum a influențat pandemia activitatea unui din cei mai mari operatori de telefonie mobilă ne povestește Barkin Secen, CEO Moldcell. 
 
–  Dle Secen, cum v-a găsit această pandemie și cum v-au influențat consecințele ei? 
 
Desigur, pandemia a fost total neașteptată pentru toți. Toate magazinele Moldcell erau închise și a trebuit să ne concentrăm complet pe online pentru a asigura populația cu una dintre necesitățile vitale – comunicarea cu cei apropiați, în special în perioada în care toată lumea a stat acasă. Sunt mândru să spun că am reușit să îndeplinim toate așteptările, iar aplicația noastră online MyMoldcell și Moldcell eshop cu opțiuni de livrare, au devenit instrumentele cu ajutorul cărora interacționat cu clienții noștri în lunile de izolare.

Am adoptat programul de lucru de la domiciliu pentru toți angajații care își puteau îndeplini sarcinile de acasă și acest lucru este încă valabil pentru majoritatea funcțiilor.

Moldcell acordă o mare atenție igienei și respectă toate măsurile de prevenire sanitară pentru a-și proteja angajații care lucrează în locuri publice, deoarece securitatea colegilor și a familiilor lor este cea mai mare prioritate a noastră.

Toți angajații și-au păstrat locul de muncă și salariile. Aceasta este datoria noastră ca angajator responsabil.

  • Această criză globală a creat pentru MOLDCELL și oportunități?

Așa cum am menționat anterior, reprezentăm o afacere de servicii al cărei succes depinde de venitul disponibil al populației, pe care această criză continuă să îl afecteze negativ.

Cea mai mare oportunitate generată de această pandemie este, desigur, trecerea pe online și digitalizarea tuturor proceselor. Acesta este viitorul nostru și o condiție de bază pentru ca orice afacere să supraviețuiască în cazul pandemiilor. Mai apar și alte oportunități, cum ar fi sănătatea mobilă, studii, divertisment. Lumea se schimbă, să vedem cum vom evolua cu toții.

  • Cum s-a implicat MOLDCELL în soluționarea globală a acestei pandemii în Republica Moldova?

Mă simt foarte bine în ce privește responsabilitatea noastră socială. Am ales aici cuvântul „bine”, nu „mândru”, întrucât mândria nu este sentimentul pe care ar trebui să îl avem atunci când ajutăm, pentru că astfel de lucruri se fac în tăcere. Mi s-a părut extraordinar să văd cum întreaga comunitate s-a unit în timpul acestei pandemii.

Suntem o parte a acestei țări și am acționat ca cetățean responsabil, care își iubește țara.

Medicii sunt eroii noștri! Începând cu prima zi a carantinei până în prezent, oferim prânzuri calde gratuite personalului medical. Minute gratuite și trafic de internet pentru medici, astfel încât aceștia să poată discuta cu cei apropiați, minute gratuite și trafic internet pentru profesori și copii pentru studii online, internet gratuit pentru abonații Moldcell în luna izolării. 5000 de costume de protecție pentru medici și personal medical care luptă cu virusul. Trafic de date gratuit pentru tabletele instalate în unitățile de terapie intensivă, pentru ca pacienții să poată vorbi cu cei apropiați și 10 unități de echipamente de ventilație pulmonară la 4 spitale din Moldova.

  • În același timp, ce suport din partea statului, ar fi binevenit?

Statul ar putea să ne susțină, de exemplu, prin stabilirea unor taxe în monedă națională. Mă refer la taxele de portabilitate a numărului de telefonie mobilă, taxele de frecvență și tarifele de interconexiune. Asta ne-ar ajuta să optimizăm costurile și să avem o mai bună planificare și administrare a activității noastre.
Ce ține de noi ca și oameni – sănătate și bunăstare tuturor și a familiilor noastre – aceasta este cea mai mare dorință a mea. Optimism, îngrijire, sprijin și ajutor. Profesional îmi doresc ca oportunitățile pe care această criză le va aduce să fie mai mari decât problemele pe care le provoacă.

Fișa investitorului:

În cei 20 de ani de activitate a companiei Moldcell în Republica Moldova, am reușit să devenim alegerea a aproximativ jumătate dintre moldoveni. Încă de la începutul activității noastre aici, am spus că oamenii din Moldova merită să beneficieze de tot ce le pot oferi telecomunicațiile și livrarea acestora a și fost misiunea companiei Moldcell. Toate noile tehnologii, 2G, 3G, 4G, Internet de mare viteză, cele mai bune oferte de dispozitive și telefoane, planuri și servicii tarifare atractive sunt toate disponibile pentru Moldova.

Valoarea investițiilor totale în acești ani ajunge la 5,2 miliarde de lei și impozitele plătite sunt egale cu 2,2 miliarde de lei.

Pot spune cu încredere că Moldcell este un model pentru Moldova în tot ceea ce se numește Etică și Conformitate în Afaceri sau Afaceri Responsabile. Procesele și standardele companiei noastre se bazează pe: toleranță zero la corupție, conflict de interese, salarii legale, transparență, sponsorizări, conduită corectă, etc, sunt o necesitate absolută și reprezintă un mod de viață și de muncă în Moldcell și în ecosistemul său de parteneri. Contractele noastre cu terții includ, la fel, toate aceste clauze. Ne mândrim că educăm societatea moldovenească în modul în care, afacerile ar trebui să se facă și mai responsabile. Totul pornește de la noi înșine. Dacă vrem să trăim într-o țară mai bună, ar trebui să pornim de la noi înșine și să devenim mai buni.

“Interviurile fac parte din campania de mulțumire adresată tuturor investitorilor străini din Republica Moldova care pe perioada pandemiei au demonstrat un simț înalt de responsabilitate socială, un exemplu model de grijă pentru angajați și proactivitate în reconceptualizarea activității. Campanie lansată de Agenția de Investiții cu sprijinul Proiectului „Consilierea Guvernului Republicii Moldova în politici economice”, implementat de către GIZ Moldova cu suportul financiar al Guvernelor Germaniei și Elveției’’.