Peste 1700 de pasionați ai vinurilor și profesioniști din domeniu au fost prezenți la cea de-a XVII-a ediție a Vernisajului Vinului, eveniment tradițional care celebrează Vinul Moldovei. Toți vizitatorii, printre care reprezentați ai corpului diplomatic, oaspeți ai capitalei și jurnaliști străini, au degustat cele mai fine băuturi oferite de cele 55 de companii vinicole, dintre care 23 de mici producători, dar și a cei 10 producători de divinuri, reuniți sub brandul unic de țară. Cea de-a XVII-a ediție a Vernisajului vinului, cu genericul „Dansul perlelor de iarnă”, a fost dedicată vinurilor spumante și evocă bulele seducătoare ale celei mai festive băuturi, vedeta sărbătorilor de sezon. Iar cu această ocazie, vinăriile „Carpe Diem”, „Cricova”, „Maurt” și „Poiana” au lansat noi spumante care au putut fi degustate în premieră de toți vizitatorii.
Potrivit lui Mihai Machedon, Secretar de Stat la Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Vernisajul Vinului este o punte pentru a apropia producătorul cu consumatorul, pentru a gusta și a cunoaște ce înseamnă vinul moldovenesc.
”Suntem bucuroși în primul rând de rezultatele pe care le avem împreună cu producătorii de vin iar arta de a produce acest bun și minunat produs este, într-adevăr, o muncă foarte și foarte mare. Suntem bucuroși de rezultatele acestui an, pentru că am exportat în ultimele 11 luni comparativ cu anul trecut cu 8 la sută produse vitivinicole mai mult decât în anul trecut.”, spune Machedon.
Gheorghe Arpentin, directorul Oficiului Național al Viei și Vinului (ONVV) a rematcat că Vernisajul Vinului este un act cultural, deoarece consumul vinului e un act cultural. ”Când degustăm un vin mai întâi de toate facem cunoștință cu o cultură. Pe parcursul anului care se încheie, vinăriile noastre au participat la mai mult de 40 de evenimente, concursuri internaționale și expoziții foarte diverse și au dus faima Vinului Moldovei și a țării noastre. Vinul Moldovei a devenit într-adevăr un ambasador al țării noastre care trebuie să fie susținut în continuare. Calitatea vinului moldovenesc face ca vinurile noastre să penetreze din ce în ce mai multe piețe. În același timp, noi avem sentimentul că mai avem mult de făcut, de parcurs un drum și mai ales acum ne aflăm la o cotitură de drum unde trebuie să construim viitorul vinului moldovenesc. Sectorul deja a luat un pas în avans pentru a se pregăti sectorul vinului moldovenesc, introducând principiile dezvoltării durabile.”
Pentru a treia oară consecutiv, trofeele tradiționale ale Vernisajului Vinului au fost oferite chiar de vizitatorii evenimentului, cu ajutorul aplicației Gustos.Life, creată în conformitate cu standardele Organizației Internaționale a Viei și Vinului (OIV). În urma totalizării voturilor au fost oferite trofeele ediției: premiul „Vernisajul în roșu” a fost obținut de vinul ”Pinot Noir Limited release 2017” de la vinăria Sălcuța, „Vernisajul Efervescent” i-a revenit vinăriei Bostavan pentru spumantul „DOR ” vin spumant alb brut, iar premiul „Vernisajul Divin” a fost obținut de divinul Călarași Divin XO (7 ani).
Vernisajul Vinului cuprinde și o latură de responsabilitate socială și deja de mai mulți ani susține dezvoltarea tinerelor talente. În acest an, o parte din banii acumulați din vânzarea biletelor a fost donată în scopuri caritabile pentru ca membrii corului din cadrul Școlii de Arte „Alexei Stârcea” să-și poată procura costumele necesare pentru concerte.
Vernisajul Vinului a fost organizat de Oficiul Național al Viei și Vinului, Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului, Asociațiile producătorilor de produse vitivinicole cu IGP „Codru”, „Valul lui Traian”, „Ștefan Vodă” și „Divin”. Evenimentul select este organizat bianual, începând cu anul 2011, iar de-a lungul anilor și-a confirmat statutul de platformă de comunicare între vinificatori și consumatori, dar și rampă de lansare a noilor produse vinicole.