Termoelectrica a lansat miercuri, 9 octombrie, o campanie de informare privind beneficiile și avantajele sistemului centralizat de termoficare. Potrivit întreprinderii, sistemele centralizate de încălzire sunt mult mai sigure și mai prietenoase mediului.
Campania a fost lansată după ce în primăvara anului curent, un sondaj efectuat printre consumatori a demonstrat că 66 la sută dintre respondenți își doresc să afle mai multe informații despre Termoelectrica și despre serviciile prestate de aceasta.
Directorul general al Termoelectrica, Veaceslav Eni, a declarat că, la nivel mondial, s-a demonstrat prin diferite studii că sistemul centralizat de încălzire este cel mai eficient și oferă cele mai performante soluții de termoficare.
„Pentru a dispune de posibilitatea conectării la căldură atunci când dorești, pentru a avea consumul pe care ți-l dorești, pentru a avea contract individual cu Termoelectrica și contor personalizat, pentru a beneficia de un preț redus de minim 30 la sută, nu mai este nevoie să ne expunem riscurilor centralelor termice individuale, care pot polua atmosfera.
Acum, consumatorii pot avea încălzire autonomă și la sistemul centralizat. Termoelectrica are în prezent peste 50 de blocuri locative în Chișinău dotate cu asemenea sistem, unde consumatorul poate să-și regleze consumul, să achite atât cât dorește și să se conecteze la căldură atunci când dorește”, a precizat Eni.
Potrivit Directorului biroului Băncii Mondiale în Republica Moldova, Anna Akhalkatsi, campania de informare a fost lansată pentru a aduce întreprinderea mai aproape de consumatori și de a prezenta activitatea acesteia. La eveniment au participat și mai mulți beneficiari ai Termoelectrica, care au implementat proiecte inovatoare și eficiente pentru asigurarea energiei termice. Termoelectrica S.A. furnizează energie termică în peste 5600 de imobile din capitală, dintre care circa 600 de instituții bugetare, aproximativ 800 de agenți economici, 200 mii de apartamente în aproximativ 2955 de blocuri locative.
În ultimii 10 ani compania a pierdut circa 50% din consumatori, din cauza serviciilor de proastă calitate. Totuși, pe parcursul anului trecut furnizorul de energie termică centralizată din Chișinău a reușit să recupereze circa 5% din consumatorii debranșați.
În prezent Termoelectrica are datorii de 2,8 miliarde de lei față de Moldovagaz, care au fost acumulate încă din anii 90’. Totuși, achitarea restanțelor urmează să fie eșalonată pentru următorii 15-20 de ani.