Ce prevăd noile pachete de digitizare a economiei

0
433

Pachetele de digitizare 2.0 și 3.0 prevăd modificări legislative în domeniul notarial și al comerțului electronic. Despre aceasta a anunțat recent viceprim-ministrul pentru digitizare Iurie Țurcanu.

Propunerile legislative privind digitalizarea unor servicii notariale pentru comunitatea de afaceri au fost deja prezentate, în prima redacție, părților interesate, iar definitivarea acestora se face pe platforma Consiliului Economic. Prin modificările respective, va fi creat cadrul necesar pentru tehnologizarea relațiilor dintre notar și omul de afaceri, permițând delegarea anumitor împuterniciri și procesarea unor genuri de tranzacții cu utilizarea instrumentelor digitale, se arată într-un comunicat al Consiliului Economic pe lângă Prim-ministrul Republicii Moldova.

Pachetul 3.0 legislativ se referă la e-Comerț și are menirea de a stimula dezvoltarea economiei fără numerar, implicit a comerțului electronic, de a acorda suport instituțional și normativ dezvoltării sectorului Fintech în Republica Moldova, precum și de a implementa unele instrumente inovative de susținere a dezvoltării plăților electronice.

Președintele Comisiei parlamentare economie, buget și finanțe, Dumitru Alaiba:

„Este important că aceste inițiative sunt dezvoltate în comun cu mediul de afaceri și vin să aducă în țara noastră cele mai bune practici internaționale în domeniu. Faptul, că implementarea mai multor inovații digitale în domenii vitale întârzie, doar fac țara noastră mai puțin competitivă și mai puțin atractivă pentru investiții. Aceste incoerențe trebuie înlăturate cât mai repede”.

Pentru a monitoriza punerea în aplicare a modificărilor legislative din primul pachet de digitizare, Consiliul Economic a elaborat o Matrice de monitorizare a progresului, ce listează acțiunile imediate pentru etapa următoare și indicatorii de performanță.

Potrivit lui Iurie Țurcanu, monitorizarea se va putea face și prin intermediul Aplicației comunității de afaceri Virtuale BizRadar. Această Aplicație mobilă, care poate fi descărcată în telefon din Apple Store sau Google Play, își va găsi repede nișa sa și va genera valoare adăugată. Consolidarea comunității de afaceri și posibilitatea de a reacționa rapid în ambele sensuri – G2B și B2G, pot face din ea un instrument foarte util pentru luarea deciziilor, a mai adăugat Iurie Țurcanu.