Piața serviciilor TV contra plată a ajuns la 82,6 milioane de lei în jumătate de an

0
1075

Volumul vânzărilor serviciilor TV contra plată a crescut în primele șase luni ale anului față de perioada similară a anului 2018, cu 3,8 mil. lei (5%) și a însumat 82,6 mil.lei, iar numărul total de abonați s-a majorat, față de sfârșitul anului 2018, cu  10,2 mii (3,1%) și a alcătuit 339,9 mii. Rata de răspândire a serviciilor TV contra plată, raportate la 100 de gospodării, a crescut cu 1,7 puncte procentuale și a alcătuit 36,8%.

Potrivit datelor Agenției Naționale pentru Reglementare în Comunicații Electronice și Tehnologia Informației (ANRCETI),  creșterea veniturilor a fost determinată de sporirea vânzărilor realizate de furnizorii care operează rețele IP TV. Volumul acestor vânzări a crescut, comparativ cu aceiași perioadă a anului 2018, cu 13,6% și a însumat 43 milioane lei.

La rândul lor, vânzările realizate de furnizorii rețelelor de cablu au scăzut cu 3,2% și au totalizat 39,5 milioane lei. Venitul mediu lunar per abonat (ARPU) la serviciile TV contra plată a crescut cu 2,1% și a constituit 41,3 lei în primul semestru.

Veniturile în creștere pe segmentul de IP TV sau datorat majorării numărului clienților care s-a extins cu 7,6% ajungând la 171,2 mii. În același timp, baza de abonați la rețele prin cablu a scăzut cu 1% și a alcătuit 168,4 mii.

Conform datelor prezentate ANRCETI de către 81 furnizori activi ai serviciilor TV contra plată, la 30 iunie 2019, 50,4% din numărul total de abonați utilizau rețele IP TV,  49,5% – rețele TV prin cablu, iar 0,1% utilizau tehnologia MMDS. Aceleași date arată că în prima jumătate a anului ponderea abonaților care recepționează semnalul TV în format digital a ajuns la 66,6%, iar ponderea celor care recepționează semnalul în format analogic a alcătuit 33,4%.

Potrivit estimărilor ANRCERTI, la finalul semestrului I al anului curent, cei mai mari furnizori de servicii TV contra plată au deținut, în funcție de cifra de afaceri, următoarele cote de piață: Moldtelecom – 35%, Sun Communications – 16,4%, TV BOX – 14,8%. Cota cumulativă de piață a celorlalți furnizori a fost de 33,8%.